Saturday, June 03, 2006

Angående mitt Kina-besök

Efter att ha hittat Ulrikas fina blogg Älskade Beijing blev jag helt fascinerad. Hon skriver på ett ställe att taxi är gratis och jag missuppfattade detta så, att man kunde åka vart man ville utan att betala, men det visade sig betyda att det helt enkelt var väldigt billigt. Det är jag glad över, men tydligen blir det ändå ganska dyrt att åka land och rike runt med droska. Så jag bestämde mig för att köpa en biljett till Bejing med Kinaresor. Den 10 juni kommer jag fram, och stannar en vecka. Eventuellt kan det vara svårt att uppdatera bloggen i den vanliga takten eftersom det troligen inte finns så mycket datorer i detta kommunistiska jätteland, men låt oss hoppas det finns i alla fall några stycken!

Genom en väns tips har jag fått en kontaktperson i landet som heter Zhang. Han ska visa mig lite saker utanför det vanliga programmet.

Jag är mycket glad över denna resa, och hoppas även Du får ut något av det!

2 Comments:

Blogger Unknown said...

What? Jag har aldrig skrivit att det är gratis. Det har du läst någon annanstans.

6:35 AM  
Blogger Gunnar Spindelkrok said...

Men skrev Du inte

"När man är i Beijing så är det fruktansvärt skönt att åka taxi överallt. Det kostar ju ingenting!"

http://alskadebeijing.blogspot.com/2006/05/middagstid.html

Ber om ursäkt om jag missuppfattat detta. Jag tänkte att Kina är ett kommunistiskt land och att det då är gratis. Men nu har Du berättat att det inte riktigt är så enkelt och då förstår jag att jag missförståå

11:00 PM  

Post a Comment

<< Home