Wednesday, June 14, 2006

Sidenmarknaden och spannande diskussioner

Idag har jag sa antligen inhandlat mina skinnskor! Det skedde pa sidenmarknaden som jag fick tips om av Ulrika. Det ar en stor byggnad trevligt belagen i centrala Bejing dar man kan aka fran vaning till vaning och pruta pa allehanda varor. Forutom skinnskor tittade jag lite extra pa byxor for att se om jag kunde utoka min samling. Och se, det blev tva fina kostymbyxor som jag kopte for en spottstyver.

Idag mar jag lite battre. Jag var faktiskt tvungen att lamna aterbud till Zhang igar nar han ville ut pa annu en middag. Den mannen gillar att dricka bade ol och ett slags lokalt brannvin, samtidigt som han i hettan garna kavlar upp sin t-shirt. I forrgar pratade vi om prostitution och Zhang overraskade mig med att beratta att han trots att han ar gift gar hos s.k. gladjeflickor. Hans forsvar for det var dock logiskt: om man inte betalar dem for detta blir de istallet arbetslosa, och da sjunker den ekonomiska tillvaxten. Dessutom menar han att man har kraftigare sexualdrift, och slutligen att allt detta stammer overens med "the way of the Wolf". Som Du sakert redan misstankt har jag mina reservationer, men Zhang ar en trevlig man som alltsa kan argumentera for allt han gor, sa jag later detta vara utan rafst och rattarting!

Imorgon ska vi till Himmelens Tempel.

Om Du som lasare undrar varfor det ar lite skralt med bilder just nu, sa kan jag upplysa om att det ar lite besvarligt att ladda upp bilder fran kameran nar man sitter pa ett internetcafe. Battre da att vanta tills lordag nar jag atervander hem.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home