Monday, October 30, 2006

Kay Pollak, en härlig man

Kay Pollak är en av mina nya förebilder. När jag idag gick in på hans företags hemsida, gick vågor av lycka och den mest förunderliga sällhet genom kroppen. Håller Du inte med mig om det storartade i bl.a följande:

Amelia Adamo: Lycka är lugn och harmoni. Lycka ger inte ont i magen men får hjärtat att bulta. Men var finns lyckan? Överallt! Lär dig att öppna dörren - tro inte att någon annan gör det åt dig. Amelia talar om dina dolda möjligheter. Själv kom hon till Sverige som liten tillsammans med mamma hembiträdet - idag kallas hon tidningsdrottning!


Ann Westin: Med sin självironi och sina härliga funderingar på livet och dess vedermödor far Ann Westin fram som en orkan över publiken och får oss att skratta igenkännande.


En orkan över publiken, detta är vad jag gillar! Vi som har enorma mängder energi och lycka att dela med oss av drar just som en orkan eller en tidvattenvåg in över världen och lyfter den. För detta får vi också vår lön, bl.a som i mitt fall i form av Sara och Johanna, men den största vinsten är att få se andra människor lyckliggöras.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home