Thursday, September 13, 2007

Ryssarna visar vägen

Bloggandet här har gått på sparlåga, delvis för att jag på sistone tyckt att livet varit oförskämt gott, men också för att denna goda tillvaro dessvärre inte sett så många nya innovationer eller fenomen att glädjas över. Detta utbyttes dock av ett formligt jubel igår (jag skrek av glädje tills jag blev hes) när jag såg den nya bomb Ryssland har skapat - Alla bombers fader.

Detta teknologiska mästerverk använder nanoteknologi för att skapa en form av explosion som är fullkomligt förödande i sin storhet. Enligt uppgift ska den vara fyra gånger starkare än USA:s motsvarande moder till alla bomber, och den förmår slå ut allting i en diameter av 600 meter. Tänk Er den fiende som listigt attackerar Ryssland för att sedan se sig sönderslagen av ett regn av dessa explosioner! Känner Ni inte som jag den glädje över att denne fuling inte bara får en näsbränna, utan ett rejält benbrott? Hut går hem, och med detta visar Ryssland var skåpet ska stå.

Det enda problemet med denna finurligt hopkomna tingest är att Sverige inte på långa vägar har skapat något liknande. När Alliansen tillträdde var jag full av tillförsikt om vart det hela skulle barka. Inte bara skulle vi få en rejäl skola igen, vi skulle också få ett starkt försvar och lägga de första murstenarna till det bygge jag kallar Stålborg Sverige. Detta har dock inte hänt. Nu när Alliansen ser de mäktiga ryska explosionerna kanske de tänker om lite, såtillvida de inte övervunnits av den flumvänster och förslag till bantning av försvaret som föreslagits av Stureplanscenter med flera.

Sverige kan göra mer. Vi har mikrosatelliter. Vi kan utveckla Rysslands nanoteknologi och skapa ännu starkare bomber. Än är det inte för sent!



Bild på Alla bombers fader

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

http://www.news.gov.hk/tc/hkforkids/default/071025/html/071025tc50001.htm

2:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Gunnar, kom tillbaka. Jag saknar ditt klarsynta öga som likt Sune Envall följer de tekniska framstegen i vår värld.

Allt gott,

Aake K. Bergh

1:53 PM  

Post a Comment

<< Home